29 iulie 2010

Cum se aranjeaza masa?

...si cum se mananca cu tacamurile? Sunt sigura ca v-ati intrebat cel putin o data lucrurile astea :)

Trebuie sa recunosc ca in "tinerete", am trecut prin experienta unei mese festive servite cu 100 de feluri de tacamuri...in care m-am impleticit (si am crezut ca mor de rusine) . Acum imi vine sa rad cand ma gandesc ca ma uitam ingrozita la ele...si ma intrebam care pentru ce sunt.

In articolul de azi, am sa fac o introducere in acest subiect si va prezint principii generale de aranjare si folosire a tacamurilor.

In primul rand trebuie sa stiti faptul ca modul in care se aranjeaza masa este influentat de criterii precum:
- ora de servire (mic dejun, pranz, cina)
- cadrul de servire (acasa, la restaurant, petrecere)
- meniu (ex. meniu pe baza de peste, finger food etc.)
- criterii regionale/etnice (stil american, stil european, stil asiatic etc.)

In al doilea rand, nu uitati ca tacamurile pentru fiecare fel de mancare se aseaza in ordinea utilizarii lor, dinspre exterior spre interior.

Si pentru ca imi place "puterea exemplului", va prezint un exemplu concret de aranjare a tacamurilor pentru o cina formala:

Citeste despre tacamurile folosite la o masa de pranz formala - click aici

In articole viitoare am sa va vorbesc despre aranjarea mesei pentru mic dejun, pranz, precum si despre furculita/cutitul de peste, clesti speciali si eticheta la masa.

2 comentarii:

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...