24 octombrie 2010

Decor Halloween: Sculpteaza Dovleci

Suntem exact cu o saptamana inainte de Halloween si cred ca e timpul sa vorbim despre cum se sculpteaza dovlecii! Modelele ce pot fi facute sunt foarte variate, de la figuri simple si dragalase pana la sculpturi elaborate (ce necesita un gram..doua, de talent). General valabil este faptul ca aveti nevoie de dovleci, cutite si rabdare!

Martha Stewart propune o modalitate de a sculpta dovlecii in "regim de uz casnic" :



Asa cum ne-a invatat dl. Pavel Kiss la Atelierul de Sculptura in Fructe (iulie2010), fructele/dovlecii pot fi sculptati in profunzime sau pot fi gravati - iar in aceasta varianta va jucati cu contrastul obtinut intre coaja si pulpa.

Sablon dovleac sculptat: tipariti imaginea, mariti la xerox la dimensiunea dorita, sculptati

 Sablon dovleac gravat: tipariti imaginea, dimensionati sablonul cu ajutorul xeroxului, gravati!


Mai multe sabloane gasiti pe pagina Marthei Stewart.
Decoratul dovlecilor este o activitate foarte interesanta...insa ce faceti daca aveti copiii mai mici de 10ani..si vreti sa-i intregrati in pregatiri? Ei sunt prea mici pentru a manui cutite!..Ei bine, am o veste buna! Puteti face dovleci din hartie, carton, borcane sau plastic!

Intr-un articol trecut v-am prezentat Dovleacul Surpriza - facut din hartie creponata. Iata si alte variante:

Decoratiune dovleac din fasii de hartie: hartie colorata, foarfeca,lipici - GATA

Lampa dovleac: borcane, vopsea, lumanari (sursa ohbrooke.com)

Galetusa dovleac: borcane, vopsea, sarma, bomboane (sursa Martha S.)

Saptamana trecut l-am prezentat pe Frankenstein ...pfiii ce bucurie a fost pe pitica mea din vecini: a pus creioane in cutie, apoi margele..apoi a facut "mancare" in ea... :)) Prin urmare, saptamana aceasta am facut si  Pahar Dovleac:


1) Pe un pahar de polistiren am lipit hartie creponata portocalie.
2-3-4) Am desenat un sablon de fantoma, pe care l-am colorat, iar apoi l-am lipit pe pahar (copiii de 3 ani nu respecta conturul unui desen...asa ca ..se bucura tare sa poata LIPI gura, nasul si ochii)
5-6) Pentru copii mai mari, care deja stiu sa respecte conturul desenului, recomand sa le desenati un sablon pe pahar, pe care ei sa il coloreze.

Puneti in aceste pahare-dovleac bombonele, prajiturele sau orice maruntis de care copiii se bucura!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...