27 iunie 2011

Sculpey Clay Softner

Lucrand cu pasta polimerica, m-am trezit de cateva ori cu bucati intarite (sfaramicioase) care mi-a fost foarte greu sa le mai modelez.... Ce sa fac, ce sa fac ?!?! Exista mai multe metode prin care pasta polimerica se poate face elastica si moale - principiul de baza fiind caldura si incalzirea (moderata). Spre exemplu:
  • puneti bucata de plastelina intr-un vas, pe care il puneti in apa fierbinte (un fel de bain-marine)
  • incalziti bucata de plastelina cu uscatorul de par
  • puneti plastelina pe calorifer (iarna)
  • dati-va pe maini cu crema hidratanta si framantati plastelina muuuult si bine :P
[pasta polimerica uscata, absoarbe umezeala mainilor...si puteti avea o senzatie de uscaciune! Eu de multe ori ma dau cu crema hidratanta pe maini, inainte de a incepe joaca :) ]
Toate metodele de mai sus sunt eficiente, chiar daca sunt "tehnici babesti". Zilele trecute am descoperit Sculpey Clay Softner - diluant pentru inmuierea pastei de modelaj.

Sincer, nu am fost prea increzatoare in sticluta asta mica si pricajita..dar am zis ca..nah...la 12lei (cat costa) nu-i mare paguba daca nu functioneaza. Ajung eu acasa cu ea...iau o bucata "pietrificata" de Cernit..si dau vreo 3picaturi de diluant.... Am ramas gura casca sa vad cum s-a "topit" Cernitul in cauza. S-a facut atat de moale, de avea textura unei gume de mestecat (moale si lipicioasa) si nu a mai stat in forma in care am vrut sa-l modelez.... M-am invatat minte! Acum dau Cernitul pe razatoare si pun putiiiiiin diluant (prefer sa-mi dau jumate de picatura pe degete, dupa care sa framant plastelina). Nu prea imi place senzatia lipicioasa pe care o da diluantul, insa textura super-moale obtinuta, e ideala pt folosirea plastelinei in extruder - mai ales cu sitele cu gauri mici, mici.

Diluantul se poate cumpara si de aici: www.creative-art.ro 
Il gasiti in sectiunea de Vernisuri/Solventi/Medii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...