20 iunie 2012

Lacul pentru Polimer Darwi vs Fimo

Zilele acestea experimentam niste tehnici de lucru cu polimer. Am deschis sertarul cu lacuri, pulberi si adezivi si m-am gandit ca poate fi utila o informatie legata de tipurile de lac pentru pasta polimerica. Pana in acest moment am lucrat cu lac Darwi (lucios si satinat) si Fimo asa ca am sa va spun una alta despre cele doua - pt cititorul care acum se apuca de meshterit si nu stie ce sa aleaga si care este diferenta intre ele

De ce folosesc lac pe figurinele din pasta polimerica?
Am vazut multe figurine din pasta polimerica nelacuite, lucrate de alti artizani si aratau foarte bine. Personal, imi place lacul din 3 motive:
  • protejeaza figurinele de praf; nu se prinde murdaria asa usor
  • lacul dat pe polimerul cu particule (Fimo Effect sau Cernit Glamour) primeste un efect foarte frumos
  • daca folosesc pulberi peste polimer, lacul mentine pulberile colorate pe figurina
Tipuri de lacuri pentru polimer
Din cate am vazut eu pe piata romaneasca exista lacuri pe baza de solvent-alcool (ex.Darwi) si lacuri pe baza de apa (ex.Fimo), iar ca metoda de aplicare sunt lacuri ce se aplica cu pensula si lacuri spray ce se pulverizeaza.

Diferente intre Darwi si Fimo exista si la nivelul rezultatului final.
Lac Fimo -efect mat                                      Lac Darwi - efect foarte lucios
Darwi
Pret: Sticluta de 30ml costa aprox 9lei
Am folosit atat varianta lucioasa cat si varianta satinata. Tipul satinat trebuie agitat inainte de folosire. Are niste particule albicioase care se lasa pe fundul sticlutei (se pot observa si in poza cu produsul). Imi place sa il folosesc pe chipul figurinelor. Finishul lacului este mai mat, iar acest lucru nu confera un aspect "unsuros" mutritzelor pe care le fac. Tipul lucios este foarte lucios si arata bine pe fructe! Ciresele arata intr-un mare fel cu lacul lucios. Le da o vibratie foarte reala. Darwi are o consitenta mai vascoasa decat Fimo, iar timpul de uscare al lacului Darwi este mai mare decat la Fimo. Pensula o curat cu acetona.
Pont: daca nu agitati sticluta de lac satinat si inmuiati pensula doar in lacul transparent, obtineti efectul lacului Darwi lucios.

Fimo
Pret: Sticluta de 35ml costa aprox17lei
Lacul de la Fimo are un finish mat si o consistenta foarte lichida. Culoarea este albicioasa, insa dupa uscare devine transparent. Atentie: daca nu intindeti bine lacul cu pensula, surplusul se va usca albicios si arata urat. Timpul de uscare este mai mic decat la Darwi. Pensula o curat cu apa.

Un comentariu:

  1. Ce frumoase sunt ciresele! Bine ca te-am gasit aici la informatiile despre fimo! Am si eu cateva "incercari" departe de ce faci tu.

    RăspundețiȘtergere

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...