11 martie 2014

Batoane cu fulgi de cereale integrale

Vreau să vă împărtăşesc o reţetă extraordinară de batoane energizante cu fulgi de cereale, descoperită (dar adaptată!) pe blogul Laurei Adamache. Nu vreau să mă lungesc cu vorba, de aceea vă spun pe scurt că eram în căutarea unei solutii de mic-dejun / gustare cu o anumită valoare calorică şi nutriţională, potrivită în special pentru dimineţile în care vrei să mergi la gym şi îţi trebuie ceva care să îţi dea energie, dar care să nu îţi bleociorească în stomac până ţi se face rău, în timp ce îţi faci rutina. Google -uind, am descoperit aceste batoane care sunt un fel de "energie de buzunar", gustoase, simplu şi rapid de făcut.

Ingrediente:
  • 250g fulgi de cereale integrale (eu am cumparat din Kaufland, o punga de 500g cu mix de fulgi de ovăz, secară, grâu şi orz, marca  SanoVita)
  • 60 g stafide
  • aprox. 60g sâmburi (aprox. 50g Royal Nut-Fruit Mix (tot din Kaufland) cu nucă, alune de tot felul + 10g seminte de floarea soarelui nesărate Sanovita)
  •  aprox. 60g ciocolata amaruie (eu am pus Primola 55%)
  • 2 pliculeţe zahăr vanilat
  • 3 banane de dimensiune medie, coapte bine (evitaţi bananele verzi)  (aprox. 280g)
  • 4linguri de lapte de soia (simplu, fară arome de portocale, ciocolata sau alte minuni. Se poate folosi si lapte de vacă)
  • (cu proxima ocazie am să pun şi un pic de scorţişoară, iar stafidele poate le alternez cu merişoare sau curmale confiate)
Ustensile:
  • tavă (eu am folosit o tavă de yena dreptunghiulară, 30 x 20 cm)
  • hârtie de copt
  • cântar, bol, cuţit, lingură
Timp de preparare: 10 minute
Timp de coacere: 30 + 10 minute

Preîncălziţi cuptorul la 180 C (sau foc mic, dacă nu aveţi termostat)
Tăiaţi hârtie de copt de dimensiunea tăvii. Bucata aceasta de hârtie de copt se mototoleşte putin şi, aşa ghem cum e, se trece sub un jet de apă. Se stoarce bine si apoi se aşează în tavă. (am citit undeva că udatul hârtiei de copt se practică des la foietaje

Într-un bol am pus fulgii de cereale (250g), stafidele (60g), sâmburii (60g) - i-am pus putin intr-o tigaie de teflon, să se prăjească (făra ulei, unt etc.!) iar apoi i-am mărunţit - ciocolata amăruie mărunţită (60g), zahăr vanilat (2plicuri). 

Bananele (curăţate de coajă), le-am pus în blender împreună cu cele 4linguri de lapte de soia si am mixat. Dacă nu aveţi blender/mixer vertical, puteţi să pasaţi bananele cu furculiţa iar apoi să turnaţi laptele de soia.

Compoziţia de banane cu laptele de soia se tornă în bolul cu restul ingredientelor şi se amestecă bine. Eu am amestecat cu o lingură, dar dacă nu vă deranjează senzaţia, puteţi omogeniza compoziţia cu mâna.

Pasul următor este să turnaţi maglavaisul în tavă şi să il distribuiţi uniform. Eu am folosit pentru distribuire, lingura cu care am amestecat ingredientele. Am apăsat un pic, în mintea mea aveam impresia că batoanele vor ieşi mai compacte aşa.

Am pus tava în cuptor, timp de 30minute. După 30minute, compoziţia era deja puţin rumenită, iar la atingere am simţit-o relativ compactă. Am scos tava şi am porţionat conţinutul cu un cuţit, direct în tavă, fără să mut batoanele. Apoi le-am mai băgat în cuptor pt. încă 10-15minute.

Când au fost gata, le-am scos din cuptor si am lăsat tava aşa aprox. 5minute, apoi am mutat batoanele pe un grilaj, ca să evit condesul de sub ele.

Înainte să închei, vă mai spun doar că am făcut aceste batoane de 3ori până acum, iar ceea ce v-am prezentat acum a fost varianta care mi-a plăcut cel mai mult.

Încercarea nr.1: am urmat cu sfinţenie reţeta Laurei , (fără să adaug nimic în plus) însă fulgii mei de ovăz au fost mai mărunţi şi batoanele au avut un aspect total diferit  -  dar gustul a fost bun. Diferit în sensul că fulgii s-au hidratat tare şi compoziţia a devenit păstoasă, astfel încât batoanele arătau mai mult ca nişte biscuiţi. Cred că poate fi o opţiune bună, dacă vreţi să hrăniţi copilaşi cu ele. Pentru aspect mai atractiv, decupaţi maglavaisul cu forme (fluturaşi, inimă etc.) în loc să le tăiaţi cu un cuţit, în forme dreptunghiulare.

Încercarea nr.2: am respectat toate gramajele şi ingredientele Laurei, însă, în loc de fulgi de ovăz am folosit un mix de fulgi - ovăz, orz, secară, grâu. Batoanele arătau acum a batoane (şi nu a biscuiţi), însă mi s-au părut cam uscăcioase. Uscăcioase nu în sens de crocante (pt că în nici una din variante nu se fac crocante să te zgârie pe gingii sau să îţi rupă dinţii) ci ..nu ştiu...parcă erau greu de înghiţit, simţeam nevoia de un smoothie, ceai, iaurt....

Încercarea nr.3: este reţeta prezentată mai sus. După încercarea nr.2, am decis să cresc cantitatea de banane şi cantitatea de lapte de soia, iar pentru un plus de Yum am adăugat sâmburi şi seminţe. În această formulă, batoanele sunt şi aspectuoase şi potrivit de moi-crocante. 

Sunt încântată de ele, unde mai pui că sunt şi de post, nu trebuie ţinute la rece, îmi ţin de foame (drept gustare între mese), sunt aportul perfect de fibre si toate bunătăţile din nuci, alune, seminte, iar adaosul de zahăr este rezonabil (în comparaţie cu un chec în care se pune zahăr cu cana!)

Recomand! Recomand! Recomand!
Camelia

2 comentarii:

  1. Buna! Am incercat si eu reteta Laurei, dar nu mi-a reusit pentru ca mi s-au cam ars stafidele, iar ciocolata s-a topit foarte tare dupa primele 5 minute in cuptor. Pot seta temperatura cuptorului si nu inteleg de ce s-a intamplat asta, eu lasandu-le numai 10 minute in cuptor. Gustul este bun, dar sunt prea arse, iar ciocolata nu mai are deloc forma initiala :( crezi ca e de ajuns sa le bag la cuptor la o temperatura mai mica?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Oana!
      Incearca sa pui tava pe sina din mijloc a cuptorului (sau poate chiar pe sina de sus) astfel incat batoanele sa nu fie chiar asa aproape de flacara. Daca nu ai termometru, 180 de grade la cuptor cu gaz e aproape de minim- incearca sa te uiti la flacara,da la maxim iar apoi redu-o aproape la jumatate,cam pe acolo sunt 180C.

      Ștergere

Recomand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...